dilluns, 3 de novembre de 2014

Algunes de les millors participacions de l'activitat " La meva imatge de la globalització"




En aquesta imatge podem veure reflectida la globalització econòmica, tecnològica i social. Només veiem il·luminades les zones on es fa servir el facebook , per tant podem veure si la gent té ordinadors i arrel d'això si tenen diners per comprar-ne. També podem veure si tenen recursos tecnològics per poder-se connectar a internet des de les seves llars i per últim podem saber si tenen una lliure comunicació amb la resta del món. 

Després d'observar aquesta imatge ens adonem de que només els països desenvolupats o en vies de desenvolupament estan il·luminats i que la resta de països del món no gaudeixen d’aquests privilegis.

Aquesta imatge és un clar exemple de tres tipus de globalització i és per això que l’he escollit.


Aniol Cabrespina




Aquesta imatge representa la globalització cultural. La gent era com era: amb els seus hàbits, el menjar típic de cada lloc, la forma de vestir, etc. Però ara, quan anem de viatge a un altre continent, ja no trobem tanta diferència: trobem cadenes internacionals de roba (Mango, Zara, H&M, Nike, etc.), el menjar es molt semblant a tot arreu, i vagis on vagis, la gran majoria de la gent sap parlar l’anglès (idioma internacional). S’ha de reconèixer que ha perdut gran part del seu encant, no trobeu? Al cap i a la fi hem sigut tots nosaltres qui a globalitzat la cultura...

Patrícia Gomis



Aquí podem veure una globalització tecnològica. Aquesta imatge representa les ones wifi, si fossin visibles, d'aquesta ciutat. Els països desenvolupats tenen el mateix aspecte, en canvi, en els subdesenvolupats no s'assemblaria en res. M'ha agradat aquesta imatge, perquè si les ones fossin visibles, les ciutats tindrien aquesta aparença.
David Alexander






Representa la globalització econòmica. En aquesta imatge es veu una casa, que representa que han comprat, i les persones que ho han fet tal i com posa a sota, "I though we were just buying a house", pensaven que només s´havien comprat una casa i es donen compte de que amb la casa també venen els impostos, la hipoteca, etc.

He triat aquesta imatge perquè representa molt bé la globalització econòmica avui en dia.
Lila Ribera





Globalització social i econòmica:

En aquesta imatge, veiem a una noia d'un país del tercer món treballan i fabrican coses perquè desprès ho pugui vendre a un país desenvolupat i guanyar diners, com veiem a l'altra banda de la fotografia hi ha un noi d'Estats Units sense feina i calçat amb unes sabates de 120€ que han fabricat a un país subdesenvolupat.

Jo he escollit a aquesta imatge perquè per ami hem deixar molt clar que és i que representa la globalització.
Asier Corral



Aquesta imatge representa la globalització econòmica, política, tecnològica, cultural i social perquè representa l'abús que fan els països desenvolupats del seu poder econòmic, polític, social... Aquest tipus de països, un clar exemple és els Estats Units, exploten la resta de països, imposen les seves lleis i normes, fan arribar a arreu del món la seva cultura i s'aprofiten dels altres països per aconseguir els seus objectius polítics i econòmics, per enriquir-se més, i moltes vegades no pensen de quina manera pot afectar aquests canvis als altres països, ni què volen realment. Per això he triat aquesta imatge, perquè se n'adonin del mal que fan al món i moltes vegades a ells mateixos, l'he triat perquè mostra un sentiment d'opressió i de rebuig cap als països subdesenvolupats, perquè només pensem en nosaltres mateixos i això mostra un egoisme que no se'l mereixen aquests països, al contrari, els hauríem d'ajudar més i sentir més empatia, posar-nos a la seva pell, perquè la veritat és que ho estan passant molt malament. Aquesta és una globalització favorable per els països desenvolupats però desfavorable per als subdesenvolupats, reuneix tots els aspectes de la globalització i crec que és una imatge adequada perquè ens n'adonem del que fem realment, perquè nosaltres també som còmplices d'aquesta globalització desigual.
Roger García





Jo he escollit aquesta imatge, ja que per a mi representa totalment la globalització econòmica. Resulta fascinant que un producte que es ven a les botigues del carrer del costat de casa, hagi estat fabricat a milers de quilometres. Aquest fet tant comú avui en dia, trenta o quaranta anys enrere era impensable; un producte era manufacturat al mateix país on es venia.

En resultat, estem més connectats amb tot el món del que ens pensem: lluny, però alhora aprop.

Almodis Peguera




Representa la globalització cultural. En aquesta imatge podem visualitzar un panellet que representa la Castanyada, i una carbassa amb una cara que representa el Halloween.

Aquesta foto ens vol fer veure que per culpa de cultures estrangeres "especialment el Halloween", les cultures del nostre país "la castanyada" estiguin desapareixen poc a poc.

Si seguim celebrant aquestes festes estrangeres, acabarem amb la inexistència del les nostres cultures, fent que les properes generacions no coneguin la veritat del seu país natal.
Bruna Vidiella



En aquesta imatge es representa còmicament la globalització cultural. Mostra un astronauta que ha arribat a la Lluna i com si estigués en un restaurant el taulell del menú del dia diu que hi ha paella, que és el menjar típic d'Espanya.
Cada dia es coneixen més tipus d'aliments a parts oposades del món i (exagerant-ho) ja ni se sap quin aliment forma part de cada cultura. Sent de diferents parts del món la majoria tenim més o menys els mateixos hàbits alimentaris i això és el que mostra la imatge, tot i que no és real el que mostra, la cultura d'un país molt llunyà no té límit per molt lluny que estigui aquell lloc. Per això he triat aquesta foto.
Noelia Muñoz